Algemene Voorwaarden
Deze standaard verkoopvoorwaarden zijn de enige algemene voorwaarden, mondeling of schriftelijk, die van toepassing zijn op de verkoop van apparatuur, software, andere producten of diensten (“product”) aan de koper van CS Solutions B.V. (“CS Solutions”), haar gelieerde ondernemingen, dochterondernemingen en verbonden bedrijven, met uitzondering van aanvullende voorwaarden die consistent zijn met deze standaardvoorwaarden met betrekking tot prijzen, hoeveelheden, leveringsschema’s en de beschrijving van de producten zoals uiteengezet in een bestelling of offerte uitgegeven door CS Solutions of goedgekeurd door CS Solutions (elk, een “bestelling”). CS Solutions maakt hierbij bezwaar tegen en verwerpt eventuele andere voorwaarden die voorkomen op, zijn opgenomen door middel van verwijzing in of zijn bijgevoegd bij een inkooporder, aanvaarding, bevestiging, factuur, verzending of ander document en CS Solutions’s aanvaarding van een order wordt uitdrukkelijk afhankelijk gesteld van de aanvaarding door de koper van deze standaard voorwaarden. Als CS Solutions geen bezwaar maakt tegen enige bepaling in een document of mededeling van de koper, houdt dit niet in dat afstand wordt gedaan van deze standaardvoorwaarden. Als er een conflict bestaat tussen de lokale wetgeving en een sectie van deze algemene voorwaarden, is de lokale wetgeving van toepassing en vervangt deze alleen die sectie.
CS Solutions is erkend distributeur in België van FARO Technologies Inc. equipment. Kalibratie of reparaties worden uitgevoerd in een FARO Service Center, deze locaties dienen ook te worden aangehouden als verzendlocaties.
AANVAARDING VAN DEZE STANDAARDVOORWAARDEN EN ELKE BESTELLING, DIE BEIDE DOOR CS SOLUTIONS IN ELEKTRONISCHE VORM AAN DE KOPER KAN WORDEN GELEVERD, WORDT GEACHT TE HEBBEN GEVOLGD OP HET EERDER DAN TIJDENS HET UITVOEREN OF AANVAARDEN VAN DEZE STANDAARDVOORWAARDEN OF HET AANNEMEN VAN LEVERING VAN ENIGE PRODUCTEN. ELKE AFWIJKING VAN OF UITZONDERINGEN OP DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN MOET SCHRIFTELIJK WORDEN GESCHREVEN EN ONDERTEKEND DOOR EEN BEVOEGDE VERTEGENWOORDIGER VAN CS SOLUTIONS.
- 1.0 Betaling van de koopprijs
1.01 Onder voorbehoud van kredietgoedkeuring door CS Solutions en tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in een order, zal de aankoopprijs voor het product binnen dertig (30) dagen na de datum van de CS Solutions-factuur aan CS Solutions worden betaald. Als CS Solutions besluit het krediet niet aan de koper te verlenen behoudt CS Solutions zich het recht voor om van de koper te eisen dat hij vóór verzending het product per bankoverschrijving betaalt. CS Solutions heeft het recht om een factuur uit te reiken bij verzending van het product. CS Solutions heeft het recht om rente in rekening te brengen over late betalingen van de Aankoopprijs tegen een tarief van 1,5% per maand (18% per jaar).
1.02 De koper zal CS Solutions ook betalen voor alle overheidsbelastingen, heffingen of heffingen van welke aard dan ook (exclusief belasting gebaseerd op de inkomsten van CS Solutions) die CS Solutions mogelijk moet betalen met betrekking tot de productie, het transport, de export, de import, de opslag en de levering, aankoop, verkoop of gebruik van het product. De koper zal CS Solutions op verzoek voorzien van correct ingevulde vrijstellingscertificaten voor alle belastingen of heffingen waarvan de koper aanspraak maakt op vrijstelling.
1.03 De koper verleent aan CS Solutions een zekerheidsbelang in alle producten die op grond van de order worden verkocht, dat CS Solutions kan perfectioneren door het indienen van een UCC-financieringsverklaring of door andere indiening, registratie of kennisgeving zoals vereist. Een dergelijke zekerheidsrente blijft van kracht totdat CS Solutions de volledige betaling van de aankoopprijs heeft ontvangen, samen met rente over eventuele laattijdige betalingen van de aankoopprijs.
1.04 Als de koper er niet in slaagt de koopprijs volledig te betalen in overeenstemming met de voorwaarden uiteengezet in de order, heeft CS Solutions, naar eigen keuze, het recht op de volgende rechtsmiddelen, die cumulatief en niet alternatief zijn en die niet exclusief:
- A. het recht om de bestelling te annuleren en het pand van de koper te betreden om het product opnieuw in bezit te nemen, in welk geval de koper ermee instemt dat eventuele aanbetalingen of aanbetalingen voor het product aan CS Solutions zullen worden verbeurd als schadevergoeding en niet als boete, en alle kosten die door CS Solutions in verband met de verwijdering en het daaropvolgende transport van het product zal op schriftelijk verzoek door de koper worden betaald;
- B. het recht om de gebouwen van de koper te betreden en alle software, componenten van het product of andere items te verwijderen die nodig zijn om het product onbruikbaar te maken;
- C. het recht om alle diensten te weigeren die anders door CS Solutions zouden moeten worden geleverd op grond van de garanties uiteengezet in hoofdstuk 4.00 (Garanties en uitsluitingen; exclusieve rechtsmiddelen en disclaimers) hiervan;
- D. het recht om een bestaande softwarelicentieovereenkomst met de koper te beëindigen; En
- E. het recht om elk ander beschikbaar rechtsmiddel na te streven, inclusief maar niet beperkt tot het aanspannen van een rechtszaak om het resterende saldo van de Aankoopprijs te innen (d.w.z. het versnellen van de betaling van de Aankoopprijs, waardoor het volledige saldo onmiddellijk volledig opeisbaar wordt).
1.05 Behalve zoals uitdrukkelijk uiteengezet in artikel 4.06 (fabrieksreparaties), staat CS Solutions geen retourzendingen toe van verzonden producten. Bovendien staat CS Solutions het retourneren van digitaal geleverde software niet toe, inclusief software die door de koper is gedownload of software die is geactiveerd door een productsleutel die door de koper is ontvangen via elektronische post, flashdrive, geheugenkaart of een vergelijkbaar soort elektronisch leveringssysteem.
1.06 Geen enkele afstandsverklaring door CS Solutions van zijn rechten onder deze algemene voorwaarden mag worden beschouwd als een afstandsverklaring van latere inbreuken of verzuim door de koper. In het geval dat er meer dan één product wordt gekocht op grond van de order, zal elke betaling die CS Solutions ontvangt van de koper, tenzij hierin anders is bepaald, pro rata worden verrekend met de kosten van elk product en niet worden toegepast op de aankoopprijs van enig product.
1.07 De koper zal CS Solutions alle kosten en uitgaven betalen van incasso, rechtszaak of andere juridische stappen om de order af te dwingen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle werkelijke advocaten- en paralegal honoraria en incassokosten. CS Solutions kan elke rechtsvordering die zij tegen de koper heeft, overdragen zonder toestemming van de koper.
- 2.0 Levering en transport
2.01 De in de order vermelde leveringsdata zijn schattingen en geen garanties en zijn gebaseerd op de omstandigheden op het moment dat een dergelijke schatting wordt gegeven.
2.02 CS Solutions is niet aansprakelijk voor verlies of schade, direct, indirect of gevolgschade, die voortvloeit uit de levering van het product na de geschatte leverdatum. Als het product niet binnen 90 dagen na de geschatte leverdatum wordt geleverd, bestaat het enige rechtsmiddel van de koper uit het annuleren van de bestelling en het van CS Solutions terugkrijgen, zonder rente of boete, van het bedrag van de aanbetaling of aanbetaling en enig ander deel van de aankoopprijs die door de koper is betaald. Niettegenstaande het voorgaande geldt dit recht op annulering niet voor situaties waarin vertraagde levering het gevolg is van een overmachtsgebeurtenis (zoals gedefinieerd in artikel 9.01 (Overmacht/Gehele overeenkomst/Toepasselijk recht/Diversen). Eventuele vertragingen als gevolg van een geval van overmacht zullen de geschatte leveringsdata verlengen met de duur van een dergelijke vertraging.
2.03 Indien er sprake is van een tekort aan producten, een buitensporige vraag naar producten, of enige andere reden waardoor CS Solutions niet in staat is de volledige hoeveelheid product te leveren die is gespecificeerd in de bestelling van de koper, behoudt CS Solutions zich het recht voor om de beschikbare voorraad producten onder haar klanten te verdelen en distributeurs. De toewijzing van het product zal plaatsvinden op de wijze en in de bedragen die CS Solutions naar eigen goeddunken bepaalt.
2.04 De verantwoordelijkheid voor alle kosten en risico’s die op enigerlei wijze verband houden met de opslag, het transport en de installatie van het product berusten volledig bij de koper. Indien er onenigheid ontstaat over de vraag of schade aan het product daadwerkelijk is veroorzaakt tijdens opslag, transport of installatie, zal de mening van de technische adviseurs van CS Solutions, die redelijkerwijze handelen, doorslaggevend zijn.
2.05 Tenzij anders overeengekomen door CS Solutions in een order, zal het product door CS Solutions worden geleverd op de locatie van CS Solutions EXW (Ex Works), zoals gedefinieerd in Incoterms 2010.
2.06 CS Solutions aanvaardt geen enkel risico voor (i) late leveringen van goederen, (i) het onvermogen of de onuitvoerbaarheid van klanten om onze apparaten of software te ontvangen of te gebruiken, en voor (iii) leveringsonderbrekingen, die te wijten zijn aan de COVID-19-pandemie en de daaruit voortvloeiende overheidsmaatregelen (shutdowns, lock-downs, quarantaines).
- 3.0 Installatie, training en onderhoud van operators
3.01 De koper is verantwoordelijk voor de installatie van het product, met inbegrip van maar niet beperkt tot het gereedmaken van zijn locatie, het uitpakken van het product en het gereedmaken van het product voor gebruik.
3.02 Met inachtneming van artikel 4.00 (Garanties en uitsluitingen; Exclusieve rechtsmiddelen en disclaimers) is de koper verantwoordelijk voor al het onderhoud van het product.
3.03 CS Solutions factureert de training met andere producten die in de order zijn vermeld, indien van toepassing. De koper heeft vanaf de factuurdatum (“Trainingsperiode”) zes (6) maanden de tijd om de training te voltooien. Als de training niet binnen de trainingsperiode wordt voltooid, kan CS Solutions naar eigen goeddunken weigeren een training te geven. Elke training die niet binnen de trainingsperiode is voltooid, vervalt voor de koper.
3.04 In het besef dat de training wordt gefactureerd bij het bestellen van de training en vooraf wordt betaald, kunnen er in sommige omstandigheden extra boetes gelden voor het wijzigen van de trainingsdata. De koper mag een bevestigde trainingsles vrijelijk annuleren of opnieuw plannen met een opzegtermijn van meer dan tien (10) werkdagen voorafgaand aan de datum van de geplande trainingsles, zonder extra kosten. Als de koper een bevestigde trainingsles annuleert of opnieuw plant met een opzegtermijn van minder dan tien werkdagen voorafgaand aan de datum van de geplande trainingsles, maar vóór de datum van de training, kan de koper maximaal vijftig procent (50%) extra in rekening worden gebracht om de opleiding opnieuw in te plannen. Het verplaatsen van een training op de trainingsdatum is niet toegestaan. Elke training die niet door de koper wordt bijgewoond op de bevestigde datum van de training, moet door de koper worden teruggekocht om opnieuw te kunnen worden gepland.
- 4.0 Garanties en uitsluitingen; Exclusieve rechtsmiddelen en disclaimers
4.01 Met inachtneming van artikel 4.05 garandeert CS Solutions dat elk product (maar met uitzondering van software en services) vrij zal zijn van materiële defecten in vakmanschap of materiaal onder normale gebruiksomstandigheden, service en onderhoud. CS Solutions geeft geen garantie dat een product beveiligd is tegen cyberdreigingen of ononderbroken of foutloos zal werken.
4.02 Met inachtneming van artikel 4.05 garandeert CS Solutions dat alle software grotendeels zal werken in overeenstemming met de schriftelijke gebruikersdocumentatie die door CS Solutions wordt verstrekt. CS Solutions geeft geen garantie dat software ononderbroken of foutloos zal werken.
4.03 De garanties uiteengezet in paragrafen 4.01 en 4.02 hierboven (samen de “Garanties”) vervallen één (1) jaar na de dag waarop het product door CS Solutions is verzonden (de “garantieperiode”), aan het einde van de maand gedurende welke het product wordt verzonden.
4.04 Om op juiste wijze een claim onder de garanties in te kunnen dienen, moet de koper CS Solutions tijdens de garantieperiode schriftelijk op de hoogte stellen van de claim, via de contactgegevens van CS Solutions zoals vermeld op de order, samen met een beschrijving van een dergelijke claim in redelijk detail. Binnen een redelijke termijn na ontvangst van een dergelijke kennisgeving zal CS Solutions het product laten diagnosticeren door servicepersoneel. Niets in dit document kan worden geïnterpreteerd als een verplichting voor CS Solutions om service, onderdelen of reparaties beschikbaar te stellen voor claims die na het verstrijken van de garantieperiode worden gemeld. Indien CS Solutions, naar haar redelijke mening, bepaalt dat het product gedekt wordt door en in strijd is met de garanties, zal CS Solutions, als enige en exclusieve rechtsmiddel voor de koper, het product repareren of aanpassen voor zover door CS Solutions noodzakelijk geacht wordt of, op de naar keuze van CS Solutions, zal het product vervangen door een vervangend product met gelijke of betere prestaties, of onderdelen daarvoor, zonder kosten voor de koper, met uitzondering van de kosten voor verzending van het product naar CS Solutions overeenkomstig artikel 4.06. Als CS Solutions naar redelijk oordeel heeft vastgesteld dat het product niet onder de garanties valt of niet in strijd is met de garanties, zal de koper het bedrag betalen dat CS Solutions anders in rekening zou brengen voor een evaluatie op grond van een service-evaluatie die niet onder de garantie valt. Voor dergelijke extra noodzakelijke reparaties zal CS Solutions de koper hiervoor een prijsopgave geven, waarbij de koper naar eigen goeddunken een dergelijke service kan kiezen of weigeren, en de retourzending naar de koper zal voor rekening van de koper zijn.
4.05 De garanties zijn niet van toepassing op, of dekken:
- Eventuele gebreken in enig onderdeel van een product indien, naar de redelijke mening van CS Solutions: (i) het product op onjuiste wijze is opgeslagen, geïnstalleerd, bediend of onderhouden; (ii) het defect is veroorzaakt door of verband houdt met verkeerd gebruik of buitengewoon gebruik van het product, of met gebruik van het product buiten de capaciteiten waarvoor het product is ontworpen en vervaardigd; (iii) De koper heeft ongeoorloofde wijzigingen, toevoegingen, verwijderingen, aanpassingen en/of reparaties toegestaan aan de software, de structuur van de harde schijf of de inhoud, of enig ander onderdeel van het product, of die anderszins van invloed kunnen zijn op het product; of (iv) het defect is veroorzaakt door, of reparaties nodig zijn als gevolg van, oorzaken die buiten het vakmanschap van CS Solutions of de door CS Solutions gebruikte materialen liggen. Zoals hierin gebruikt betekent “niet-geautoriseerd” datgene wat niet schriftelijk is goedgekeurd en geautoriseerd door CS Solutions.
- Klein preventief en correctief onderhoud, inclusief maar niet beperkt tot het vervangen van zekeringen, het reinigen van het ventilatorfilter en het vervangen van de batterij van de systeemklok.
- Elk product van onderdeel dat wordt verkocht of beïnvloed aan een andere partij dan de oorspronkelijke koper, tenzij het effectief is in werking met artikel 4.11 of de expliciete bevoegdheid van CS Solutions is veroorzaakt.
- Elk defect in of gerelateerd aan het product dat CS Solutions met redelijke inspanning niet kan dupliceren.
- Elk defect in of gerelateerd aan het product veroorzaakt door materialen, inclusief hardware, software of gegevens die niet door CS Solutions zijn geleverd.
- Elk defect dat is veroorzaakt of voortvloeit uit een ongeval; fysieke, elektrische of magnetische stress; uitval van elektrische stroom, airconditioning of omgevingscontroles; of gebruik in of met defecte of niet-compatibele apparatuur, hardware, software of gegevens.
- Elk defect of probleem dat wordt veroorzaakt door veranderingen in de werkingskenmerken van computersystemen, hardware of software die zijn ontwikkeld nadat het product is geleverd.
- Elk product dat door de koper wordt geëxporteerd buiten het land van aankoop.
- Elk demonstratie- of gebruikt product.
- Alle diensten van CS Solutions. ALLE DIENSTEN VAN CS SOLUTIONS WORDEN AAN DE KOPER GELEVERD “ZOALS HET IS” ZONDER ENIGE GARANTIE.
- Elk product van derden dat wordt verkocht of bij de producten wordt geleverd. Dergelijke producten van derden worden geleverd met eventuele fabrieksgaranties, die CS Solutions mag doorgeven aan de koper. ANDERS WORDEN DERGELIJKE PRODUCTEN VAN DERDEN AAN DE KOPER GELEVERD “ZOALS HET IS” ZONDER ENIGE GARANTIE.
4.06 Fabrieksreparaties
- De koper gaat ermee akkoord het product in de originele verpakking naar CS Solutions te verzenden.
- De door de koper verschuldigde verzendkosten zijn exclusief makelaarskosten, invoerrechten, belastingen en BTW.
- INDIEN HET PRODUCT ONDER STANDAARDGARANTIE VALT: De koper stemt ermee in om het product op eigen kosten en voor rekening van de koper naar CS Solutions te verzenden. CS Solutions zal het gerepareerde of vervangende product op eigen kosten en voor rekening van de koper aan de koper retourneren.
- INDIEN HET PRODUCT ONDER EEN AFZONDERLIJK PREMIUM SERVICEPLAN valt: Indien praktisch mogelijk, zoals bepaald door CS Solutions naar eigen goeddunken en afhankelijk van de beschikbaarheid, zal CS Solutions aan de koper vervangende onderdelen of een vervangend product met gelijke of betere prestaties ter beschikking stellen (“Tijdelijke Vervangingen” ), indien van toepassing, terwijl het product van de koper gerepareerd wordt. De verzendkosten voor deze tijdelijke vervangingen zijn voor rekening van CS Solutions.
- P. INDIEN HET PRODUCT NIET ONDER ENIGE GARANTIE ONDER ENIGE GARANTIE VALT: De koper is verantwoordelijk voor de kosten van reparatie of vervanging van enig onderdeel, software of product, samen met alle verzendkosten die verband houden met dergelijke reparatie of vervanging. Alle kosten moeten vóór aanvang van de reparatie door de koper aan CS Solutions worden bevestigd en vooraf worden betaald.
4.07 CS Solutions mag nieuwe of gereviseerde onderdelen van het product gebruiken om garantieservices uit te voeren.
4.08 Het enige en exclusieve rechtsmiddel van de koper, en de enige en exclusieve aansprakelijkheid van CS Solutions hieronder, met betrekking tot schending van de garantie met betrekking tot een product, bestaat uit de verplichting om het product te repareren, aan te passen of te vervangen door een soortgelijk of nieuwer product, zoals bepaald in paragraaf 4.04.
4.09 AFWIJZING VAN GARANTIES. DE GARANTIES DIE IN DIT ARTIKEL 4.00 ZIJN GESPECIFICEERD, ZIJN DE VOLLEDIGE GARANTIES TUSSEN CS SOLUTIONS EN KOPER. ZIJ VERVANGEN ALLE VOORSTELLEN, PROMOTIES, ADVERTENTIES, VERKLARINGEN OF VOORAFGAANDE GARANTIES, MONDELING OF SCHRIFTELIJK, EN ELKE COMMUNICATIE TUSSEN DE PARTIJEN MET BETREKKING TOT HET ONDERWERP VAN DEZE GARANTIES. BEHALVE DE UITDRUKKELIJKE GARANTIES DIE IN DIT ARTIKEL 4.00 ZIJN GESPECIFICEERD, WIJST CS SOLUTIONS UITDRUKKELIJK ALLE GARANTIES, EXPLICIET OF IMPLICIET, VOORTVLOEIEND UIT DE HANDEL OF HANDELSGEBRUIK, WETTELIJK OF ANDERSZINS AF, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT IMPLICIETE VOORWAARDEN EN GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID, KWALITEIT, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL, CORRESPONDENTIE MET BESCHRIJVING OF KWALITEIT, EN NIET-INBREUK.
4.10 CS Solutions machtigt geen enkele persoon (natuurlijk of zakelijk) om voor CS Solutions enige aansprakelijkheid te aanvaarden in verband met of met betrekking tot het product. Geen enkele agent of werknemer van CS Solutions heeft enige bevoegdheid om namens CS Solutions enige verklaring af te leggen of beloftes te doen, behalve zoals uitdrukkelijk hierin of in de order uiteengezet, of om de voorwaarden of beperkingen van de garanties te wijzigen. Geen enkele mondelinge verklaring is bindend voor CS Solutions.
4.11 De Garanties gelden alleen voor de koper en zijn alleen overdraagbaar door de koper onder de volgende voorwaarden:
- Het product valt momenteel binnen de garantieperiode;
- De nieuwe eigenaar is of wordt een Certified User; En
- CS Solutions wordt op de hoogte gesteld van de overdracht en keurt deze goed.
- 5.0 Beperkingen van aansprakelijkheid
5.01 CS Solutions is in geen geval aansprakelijk voor enige indirecte, speciale, incidentele, punitieve of gevolgschade die voortvloeit uit welke oorzaak dan ook, ongeacht of deze gebaseerd is op contract, onrechtmatige daad (inclusief maar niet beperkt tot nalatigheid), strikte productaansprakelijkheid of enige andere rechtstheorie (inclusief zonder beperking theorieën over billijke schadeloosstelling), inclusief, maar niet beperkt tot, letsel of overlijden van een operator of andere persoon, schade of verlies als gevolg van het product of het onvermogen om het product te gebruiken, hogere bedrijfskosten, productieverlies, winstderving of inkomsten, verlies van software of gegevens, verliezen als gevolg van virussen, ransomware of cyberaanvallen, alle kosten of uitgaven voor het leveren van een vervangend product of vervangende software tijdens periodes van of als gevolg van een storing, niet-gebruik of onderhoud of reparatie (behalve zoals wanneer in tijdelijke vervangingen wordt voorzien volgens artikel 4.06(d)), of schade aan eigendommen. De afwijzing van aansprakelijkheid voor indirecte, speciale, incidentele, punitieve en gevolgschade strekt zich uit tot alle schade die door derden kan worden geleden, inclusief maar niet beperkt tot schade die direct of indirect voortvloeit uit het product, of uit testresultaten of gegevens geproduceerd door het product of enig onderdeel daarvan, en de koper stemt ermee in om CS Solutions schadeloos te stellen en te vrijwaren van dergelijke claims van derden.
5.02 De maximale totale aansprakelijkheid van CS Solutions die voortvloeit uit of verband houdt met een product, ongeacht de oorzaak, ongeacht of deze gebaseerd is op een contract, onrechtmatige daad (inclusief maar niet beperkt tot nalatigheid), strikte productaansprakelijkheid of enige andere rechtstheorie, zal niet hoger zijn dan de aankoopprijs die CS Solutions heeft ontvangen voor het product waarop deze aansprakelijkheid betrekking heeft. In alle gevallen zal de maximale totale aansprakelijkheid van CS Solutions die voortvloeit uit of verband houdt met een order niet hoger zijn dan de totale bedragen die de koper op grond van een dergelijke order aan CS Solutions heeft betaald.
5.03 De aansprakelijkheidsbeperkingen in dit artikel zijn van toepassing zelfs als CS Solutions op de hoogte was van de mogelijkheid van schadevergoeding en zelfs als exclusieve rechtsmiddelen hun essentiële doel niet bereiken. De koper erkent dat CS Solutions zijn prijzen heeft vastgesteld op basis van de aansprakelijkheidsbeperkingen en de uitsluitingen van garanties en schadevergoedingen zoals uiteengezet in deze algemene voorwaarden, en dat deze een essentiële basis vormen voor de overeenkomst tussen de partijen.
- 6.0 Ontwerpwijzigingen
6.01 Het product is onderhevig aan wijzigingen in ontwerp, fabricage en programmering tussen de datum van de bestelling en de feitelijke leveringsdatum. CS Solutions behoudt zich het recht voor om soortgelijke producten van dezelfde waarde te vervangen zonder voorafgaande kennisgeving aan de klant.
6.02 CS Solutions behoudt zich het recht voor om dergelijke wijzigingen door te voeren zonder toestemming van de koper. Niettegenstaande het voorgaande kan niets in dit document worden geïnterpreteerd als een verplichting voor CS Solutions om dergelijke wijzigingen op te nemen in het aan de koper geleverde product.
- 7.0 Intellectueel eigendom
7.01 Tussen CS Solutions en de koper is CS Solutions eigenaar van alle intellectuele eigendommen van CS Solutions, en de koper zal geen enkel recht, titel of belang in enig intellectueel eigendom van CS Solutions bezitten of verwerven. CS Solutions verleent de koper slechts een beperkte, niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om software uitsluitend in objectcodevorm te gebruiken en, tenzij anders bepaald in een order of schriftelijk goedgekeurd door CS Solutions, uitsluitend met producten waarin dergelijke software is geïnstalleerd of ingebed.
7.02 De koper erkent en stemt ermee in dat de producten (inclusief software) handelsgeheimen, vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie van CS Solutions bevatten en dat hij alle producten (inclusief software) zal behouden als vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie van CS Solutions. De koper zal niet minder dan dezelfde mate van zorgvuldigheid betrachten om misbruik of ongepaste openbaarmaking van de bedrijfsgeheimen, vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie van CS Solutions te voorkomen als de koper gebruikt met betrekking tot zijn eigen soortgelijke informatie, die niet minder zal zijn dan een redelijke mate van zorgvuldigheid. Het is de koper niet toegestaan de software geheel of gedeeltelijk te reproduceren of dupliceren (anders dan noodzakelijk en incidenteel voor het normale gebruik van de software in overeenstemming met deze voorwaarden en bepalingen of met als doel één (1) archiverings- of back-up te maken. Kopie van de software) wijzigen, demonteren, reverse-assembleren, decompileren, reverse-compileren, reverse-engineeren, verkopen, overdragen, toewijzen, in sublicentie geven, leasen, verhuren of gebruiken in verband met een servicebureau of om diensten aan anderen te verlenen, op welke manier dan ook manier waarop de producten (en software) geheel of gedeeltelijk worden beheerd, of toegang tot of gebruik daarvan door een derde partij wordt toegestaan.
7.03 De koper erkent dat elk ongeoorloofd gebruik van de producten (en software), of enig recht daarop, zal resulteren in onherstelbare schade voor CS Solutions, en dat CS Solutions recht heeft op schadevergoeding, gederfde winst, advocatenhonoraria, kosten, uitgaven en voorlopige voorzieningen. Verlichting, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijdelijke huisverboden, voorlopige bevelen en permanente bevelen tegen dergelijk ongeoorloofd gebruik.
7.04 De koper zal onmiddellijk verdere garanties afgeven in de vorm van geheimhoudings- of licentieovereenkomsten die CS Solutions redelijkerwijs kan verlangen in verband met de software.
- 8.0 Schadeloosstelling
8.01 De koper zal CS Solutions verdedigen, schadeloos stellen en schadeloos stellen tegen alle claims, verliezen, aansprakelijkheden, schade, kosten en uitgaven (a) als gevolg van schade aan eigendommen of letsel of overlijden van personen veroorzaakt door of voortvloeiend uit de (en/of de distributie, opslag, behandeling, gebruik of verwijdering van het product door werknemers, agenten, gelieerde ondernemingen en klanten van de koper, of veroorzaakt door of (b) voortvloeiend uit: (i) enige contractbreuk door de koper; (ii) enig handelen of nalaten van de koper (en/of werknemers, agenten, gelieerde ondernemingen en klanten van de koper); of (iii) opzettelijk wangedrag of enige overtreding door de koper (en/of door werknemers, agenten, gelieerde ondernemingen en klanten van de koper) van toepasselijke wetten, regels of voorschriften.
- 9.0 Overmacht/ Gehele overeenkomst / Toepasselijk recht / Diversen
9.01 CS Solutions is niet aansprakelijk voor enig verlies, schade, aanhouding of vertraging die direct of indirect het gevolg is van een oorzaak die buiten de macht van CS Solutions ligt (een “overmachtsgebeurtenis”), met inbegrip van maar niet beperkt tot de naleving van regels, voorschriften, bevelen of instructies. van een federale, staats-, provinciale, gemeentelijke of andere overheid of een departement of agentschap daarvan, overmacht, handelen of nalaten van de Koper, handelingen van civiele of militaire autoriteiten, branden, overstromingen, embargo’s, oorlog of opstand, arbeidsonderbreking door staking of staking, vertragingen bij het transport, of het onvermogen of moeilijkheden bij het verkrijgen van de benodigde arbeid, productiefaciliteiten, materialen of transport uit de gebruikelijke bronnen.
9.02 Deze algemene voorwaarden en de order waarin zij door middel van verwijzing zijn opgenomen, vormen de volledige overeenkomst tussen CS Solutions en de koper met betrekking tot het product waarop een dergelijke order betrekking heeft. Er zijn geen verklaringen of garanties van CS Solutions, expliciet of impliciet, behalve die welke hierin zijn opgenomen, en deze algemene voorwaarden hebben voorrang op en vervangen alle voorstellen, offertes of overeenkomsten, zowel mondeling als schriftelijk, tussen CS Solutions en de koper met betrekking tot een dergelijke order.
9.03 Geen enkele vertegenwoordiger van CS Solutions heeft enige bevoegdheid om de bepalingen of voorwaarden hiervan te wijzigen, aan te passen, te verwijderen of toe te voegen. Dergelijke wijzigingen zijn nietig en hebben geen kracht en effect.
9.04 Voor bestellingen in België zijn deze voorwaarden onderworpen aan de wetten van België.
9.05 Deze voorwaarden mogen niet strikter tegen de ene partij worden geïnterpreteerd dan tegen de andere als gevolg van het feit dat een partij het genoemde instrument heeft opgesteld.
9.06 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden of de order ongeldig of niet-afdwingbaar wordt verklaard door een bevoegde rechtbank, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden en de order volledig van kracht. Elke bepaling van deze algemene voorwaarden of de order die slechts gedeeltelijk of in mate ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht, blijft volledig van kracht voor zover deze niet ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht.
9.07 Elke claim, actie, rechtszaak of andere procedure die door de koper wordt aangespannen in verband met een product moet worden ingesteld binnen één jaar na levering aan de koper van het toepasselijke product waarop een dergelijke claim, actie, rechtszaak of andere procedure betrekking heeft.
9.11 De koper gaat ermee akkoord alle toepasselijke wetten na te leven. De koper mag geen enkel product exporteren of herexporteren in strijd met de toepasselijke exportcontrolewetten, -regels of -voorschriften. Leveringen van deze goederen, producten, software, technologieën of kennisoverdracht naar landen buiten het land van verkoop of aan derden zijn onderworpen aan toestemming van CS Solutions of kunnen verboden zijn.
- 10.0 Definities
10.01 “Gecertificeerde gebruiker” betekent elke persoon die ten minste één volledige sessie product specifieke training voor het product heeft voltooid.
10.02 “Intellectuele eigendom van CS Solutions” betekent alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot een product, inclusief maar niet beperkt tot patenten, auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen en knowhow, en alle afgeleide werken, verbeteringen, aanpassingen, reparaties, onderhoud, verbeteringen en updates van elk product.
10.03 “Koper” betekent de partij die het product koopt en die wettelijk verplicht is krachtens de bestelling.
10.04 “Software” betekent alle computerprogramma’s, de directory-organisatie op de harde schijf en de inhoud, inclusief maar niet beperkt tot de apparaten die dergelijke computerprogramma’s bevatten, de directory-organisatie op de harde schijf en de inhoud, verkocht op grond van de order.
10.05 “Aankoopprijs” betekent de overeengekomen prijs van het product zoals vermeld in de bestelling.
10.06 “Product van derden” betekent alle apparatuur, producten, software of diensten van een derde partij die CS Solutions verkoopt of ter beschikking stelt aan de koper in het kader van een order.